Jak vybavit ložnici na zdravý spánek?

Špatné spaní postihuje náš organismus více než si možná připouštíme. Dlouhodobé potíže se spaním způsobují snížení imunity, zhoršuje soustředění, způsobuje stres a další. Řešením je samozřejmě zlepšení spaní a k tomu potřebujete dokonalé prostředí. Tedy ložnici.

Obecně platí, že místnost, ve které spíte by měla být v noci chladnější než ve dne. Jde o to, že ve spánku se  snižuje teplota těla. Velký vliv má také to, co budete v ložnici dělat. Místnost by totiž měla sloužit výhradně ke spaní. Neměli byste v posteli jíst, sledovat televizi, nebo pracovat. Neměli byste chodit spát nervózní a napnutí. V případě, že se necítíte v dobrém rozpoložení, dejte si procházku venku, čaj nebo si dopřejte jinou relaxaci. Z doslechu byste měli v tu dobu dát všechny rušivé elementy jako jsou tikající hodiny nebo hučící spotřebiče.

Zdravý spánek ovlivňují i další faktory. Spát byste měli chodit každý den ve stejný čas. Neměli byste usínat později než o půlnoci, protože tělo nejvíce odpočívá a regeneruje mezi jednou a třetí hodinou ranní. V průměru by měl zdravý dospělý člověk spát šest až osm hodin denně.  Kvalitu vašeho spánku ovlivní také postel, ve které spíte, či matrace.

Poslední jídlo se doporučuje dvě hodiny před spaním a rozhodně byste ve stejnou dobu měli také končit s kofeinem, alkoholem, či cigaretami. Tyto elementy totiž nutí vaše tělo pracovat a v tu chvíli není možné pohodlně usnout. Pokud se budete řídit předchozími doporučeními, měla by se kvalita vašeho spánku zlepšit. Na spoustu dalších věcí, které udělají váš spánek kvalitnějším jistě přijdete také sami.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Ložnice. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.